Stiri

 

curs balet,curs dans,dans copii,dans fetite,balet fetite,scoala,dans119     Coregraful Burtescu Dumitru Goby:

“Dansul pentru mine înseamnă totul, este

echilibrul și frumusețea vieții mele.”

CULTURAL

de   |  in August 6th, 2014  

Cu o diplomă în coregrafie de la UNATC “I.L. Caragiale” și una în psihologie de la  Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Burtescu Dumitru Goby îmbină aparte expresivitatea, coregrafia și pedagogia pentru a crea experiențe  artistice inedite în activitatea  sa cu tinerii săi studenți, care  își amplifică elecvența corporală și capacitatea de exprimare. Coregraful lucrează de peste 13 ani în domeniul artistic, colaborând cu Opera Română, Teatrul Național București, Televiziunea Română sau Antena 1.

Mihaela Dragan: Care este povestea ta, în calitate de coregraf?

Burtescu Dumitru Goby: Povestea mea în calitate de coregraf a început în 2006 când am montat o coregrafie pentru Spectacolul “Vis de iarnă”, spectacol unde au fost amintiți și omagiați artiști români de muzică ușoară. Apoi am continuat atât în țară, cât și în străinătate. În toamana anului 2009 am încetat sa mai dansez și am continuat, până în prezent, să creez coregrafii pentru diferite evenimente, lucrând și ca profesor de balet și dans modern pentru copii și adulți.

1185609_586764301379295_843082385_n

11gimnastica-gravide-shutCe exerciţii fizice sunt indicate

pentru femeile gravide

Publicat la: 03.06.2010 19:00 Ultima actualizare: 03.06.2010 19:01

www.gandul.info

Exerciţiile fizice uşoare şi tehnicile de respiraţie le ajută pe femei să poarte sarcina mai bine şi să nască mai uşor

Evitarea mişcării şi mâncatul cât pentru două persoane sunt două greşeli pe care multe femei le fac atunci când rămân însărcinate. O combinaţie care este periculoasă atât pentru mamă, care va lua în greutate mult mai mult decât trebuie, cât şi pentru copil, care este pus în pericol de acest stil nesănătos de viaţă. În cazul în care sarcina este una normală, mişcarea este chiar indicată şi recomandată de medici.

Dumitru Burtescu este un antrenor de fitness care s-a specializat în lucrul cu femeile însărcinate. Acesta spune că exerciţiile fizice făcute în timpul sarcinii pot ajuta viitoarea mamă să nască mai uşor şi să îşi recapete silueta fără eforturi majore după naştere. “Am considerat întotdeauna că femeile însărcinate au nevoie de un sprijin şi că trebuie să înveţe să se îngrijească mai bine. Mişcarea în timpul sarcinii este foarte indicată, atât timp cât este făcută corect. La noi, femeile însărcinate se cam tem să facă mişcare, nu ştiu de ce. Dar sunt şi femei care cunosc tainele mişcării şi vin cu tot dragul”, spune Dumitru Burtescu. “Să încetezi să mai faci exerciţii când ai rămas însărcinată poate fi şi un pericol. Dacă tu, ca om, ai o viaţă activă, faci mişcare, faci fitness – foarte mulţi oameni fac fitness în ziua de azi – dar, dacă în momentul în care ai rămas însărcinată întrerupi complet mişcarea, nu faci decât să dăunezi sarcinii. Plus că apar kilograme în plus. Majoritatea femeilor se gândesc că, din momentul în care au rămas însărcinate, mănâncă pentru doi, ceea ce este fals”, mai spune Dumitru Burtescu.

Exerciţii scurte, fără sărituriSwiss-ball-training-for-pregnant-women-2148_l_c5a3f2ed6dfa8899

Exerciţiile fizice pot continua şi în timpul sarcinii, însă, evident, nu la aceeaşi intensitate. “Exerciţiile diferă totuşi de fitnessul obişnuit. Aici nu se fac sărituri. Vă daţi seama că nu ai cum să pui o femeie însărcinată să sară când este gravidă în şase luni. Mişcările se fac mai mult din poziţia culcat. Apoi se lucrează foarte mult pentru a le învăţa să respire corect, ceea ce este foarte important. Pe cât posibil le învăţăm să nu se mângâie pe burtă, pentru că lucrul acesta nu îi face tocmai bine copilului”, spune antrenorul. Tipul de exerciţii diferă şi în funcţie de cât de avansată este sarcina. “Până în luna a patra nu facem decât respiraţie şi câteva exerciţii scurte. Intervalul nu este mai mare de 15 minute, pentru că nu este indicat să depăşeşti această limită. Din trimestrul al doilea intră mişcări pilates speciale pentru femei însărcinate şi perioada de timp poate ajunge până la 50 de minute”, explică antrenorul.

Exerciţiile se fac fie stând pe saltea, fie cu ajutorul unei mingi de fitness. Ele constau în mişcări ondulatorii ale bazinului sau în aplecări succesive. “Le monitorizăm ritmul cardiac la fiecare două minute, pentru a ne asigura că nu obosesc prea tare”, spune antrenorul, adăugând că exerciţiile fizice, dar şi cele de respiraţie le ajută pe femei să nască cu mai puţin efort. “Marea majoritate a femeilor nu ştiu să respire corect. Se forţează foarte mult în timpul naşterii ceea ce poate duce la spargerea vaselor capilare, la un efort mult mai mare pe care altfel l-ar putea evita”, spune Burtescu.

Antrenorul lucrează cu aceste femei şi după naştere. “Dacă mama a născut natural, poate reveni în sala de antrenament după o lună şi jumătate. Dacă este o naştere prin cezariană, atunci recuperarea va începe după şase luni”. Programul de după naştere are ca scop înlăturarea kilogramelor în plus. Burtescu spune însă că, dacă o femeie face mişcare şi în timpul sarcinii, greutatea nu va fi o problemă. “Odată ce faci fitness în timpul sarcinii, nici nu mai iei în greutate. Ai şi pe cineva care te ajută şi îţi explică cum că mâncatul acesta excesiv este foarte nesănătos”.

Terapie prin dans: vindecaţi monotonia din cuplu!

de Mihaela Naftanaila , 22 august 2010

terapie prin dans, dance with me studioÎncăpăţânarea şi dorinţa partenerilor de a-şi impune punctul de vedere pot fi îmblânzite cu ajutorul valsului şi al tangoului.

„Dansul îţi curăţă mintea, e o descărcare, te ajută să te rupi de lumea cotidiană, să uiţi de orice problemă şi, nu în ultimul rând, te învaţă să îţi cunoşti şi să îţi iubeşti trupul”, spune Dumitru Burtescu, un coregraf cu studii de psihologie din Bucureşti.
După ce a părăsit echipa „Surprize, surprize!”, Dumitru s-a hotărât să îşi pună pe picioare un studio, unde să facă terapie prin dans, o formă de terapie intens practicată în SUA. Acest tip de psihoterapie li se potriveşte celor care au „mici neînţelegeri” în cuplu şi vor să îşi revigoreze relaţia, partenerilor care au căzut în „butoiul melancoliei” sau, şi mai rău, în cel al monotoniei, femeilor care au născut şi vor să slăbească. „Combin dansul contemporan cu dansul egiptean, cu paşi din baletul clasic şi iese ceva distractiv, care ajută la detensionare, la regăsirea pasiunii şi inspiraţiei în cuplu, la exprimarea emoţiilor şi la o mai bună comunicare”, spune Dumitru.

Întâi stânjeniţi de mişcări, apoi flexibili

Terapia nu se adresează doar tinerilor, ci şi pensionarilor, care vor să îşi umple timpul în mod plăcut. „Un cuplu în care, să spunem, ea este supărată pe el fiindcă toată viaţa a fost un dansator prost şi la petreceri a stat mai mult pe scaun ar fi candidatul ideal pentru o astfel de terapie”, explică instructorul Dumitru Burtescu. Pentru vârstnici există şi reduceri.
De cum au intrat pe uşă, cursanţii sunt întâmpinaţi cu o melodie, pe care mai târziu o vor comenta. „Îi invit pe scaun pentru câteva minute în care să ne cunoaştem, iar ca să spargem gheaţa îi rog să îmi povestească ce le inspiră acea melodie, la ce se gândesc când o ascultă”, spune Dumitru.
După discuţia de încălzire, cursanţii sunt rugaţi să execute câteva mişcări în ritmul muzicii, aşa cum simt ei. „Fără să aibă o coregrafie impusă”, explică instructorul.
Şi aşa încep aventura şi jocul. „Dacă la început majoritatea cursanţilor sunt stânjeniţi de mişcările lor, cu timpul devin foarte deschişi, foarte flexibili, se distrează în timpul dansului şi pleacă acasă cu zâmbetul pe buze”, spune Dumitru, care consideră dansul un liant foarte important în cuplu, un panaceu pentru supărări şi o bună modalitate de a ajuta trupurile şi sufletele să comunice.
„Încerc să îi ajut să se cunoască foarte bine pe ei înşişi, să îşi iubească trupul şi mişcările lui. Cred că de aici pleacă totul: dacă te iubeşti pe tine şi corpul tău nu ai cum să nu îi iubeşti pe ceilalţi”, spune el.

Din dans ghiceşti cine e căpăţânosul acasă

Faţă de alte cursuri de dans, acestea nu pun foarte mult preţ pe tehnică. „Îi învăţ şi aspecte mai tehnice, le corectez ţinuta, dar miza este să îi ajut să comunice mai bine. Din dans se vede cine e căpăţânosul acasă şi cine îşi impune punctul de vedere. Mişcările sunt o foarte bună oglindă pentru personalitatea fiecăruia”, spune Dumitru.
Cei mai mulţi clienţi pe care îi are sunt fete. „Ele trag în general de partener să îl aducă la dans. Cu unii e dificil pentru că vin aici şi stau băţ. Sunt ca o bară pe care nu o poţi îndoi, dar până la sfârşit se deschid şi învaţă să se exprime şi prin mişcare, să fie mai tandri, mai atenţi”, spune el. Cu astfel de clienţi dificili Dumitru mărturiseşte că încearcă paşi mai uşor de executat, astfel încât să nu îi descurajeze.
Cursurile de terapie prin dans reîncep pe data de 26 septembrie, iar programul este între ora 10.30 şi 21.30.

La ce ajută terapia prin dans

Detensionează, reduce stresul.
Reactivează inspiraţia în cuplu.
Îmbunătăţeşte comunicarea.
Ajută la descărcarea emoţiilor negative .
Îmbunătăţeşte coordonarea şi improvizaţia.
Ajută la stăpânirea unor tehnici de respiraţie.
Lucrează toate grupele
de muşchi (prin dans se pot arde mai multe calorii decât prin înot, ciclism, jogging).
Corectează postura.
Creşte încrederea de sine.
Vă ajută să aveţi o bună imagine asupra propriului trup.

Recomandat:

Cuplurilor atinse de virusul monotoniei.
Cuplurilor care vor să se redescopere.
Cuplurilor sudate, dar în care a dispărut flacăra pasiunii.
Celor care suferă de tulburări alimentare ( îi ajută să îşi îmbunătăţească imaginea asupra corpului şi să mai uite de mâncare prin dans).

Costuri:

80 de lei – o şedinţă
640 de lei – 10 şedinţe
320 de lei – 5 şedinţe

*reduceri pentru pensionari